4 הדברים החשובים בבניית אפליקציה לארגון גדול

על אף שכל המומחים אומרים כי העתיד שייך לניידות לא אומר שכדאי לך לקפוץ במהירות לתוך פיתוח יישומים ניידים, במיוחד אם זה מכוון לפיתוח אפליקציות לחברות וארגונים גדולים. כדאי קודם לקחת הפסקה וללמוד את הדרך שבה אנשים אימצו את עולם המובייל ולאחר מכן להתקדם הלאה.

ללא ספק ניידות הפכה חשובה מאוד עבור אנשים בכל רחבי העולם, אבל זה לא אומר שהם יורידו כל ישום שעובר לידם. אנשים מורידים ושומרים רק את היישומים המועילים עבורם. כנ"ל לגבי משתמשי אפליקציות ארגוניות.

אין ספק זכל העולם מתחיל לקחת את עולם האפליקציות ברצינות, עסקים וארגונים צריכים לתכנן יישומים עם התחשבות במשתמשים הטובה ביותר האפשרית. בורות קטנה עלולה לגרום נזק חמור עבור ארגונים ונזקים כאלה יכולים לעלות הרבה.

אנו נפרט כמה שיקולים חשובים ארגונים צריכים לשים לב אליהם בזמן שהם הולכים על פיתוח אפליקציות ארגוניות.

לא כדאי להיות תלוי לחלוטין בתכונות אבטחה מובנות של פלטפורמה או טכנולוגיית פיתוח אפליקציות.

אבטחה הינה אחד ההיבטים החשובים ביותר, ארגונים ועסקים צריכים תמיד לבדוק אם המפתחים נותנים את כל תשומת הלב לאבטחה או לא. אל תישאר סמוך ובטוח כי אם למשל האפליקציה שלך הינה כתובה ל iOS – כברירת זוהי הפלטפורמה לניידים הבטוחה ביותר. ישנם מקרים בהם iOS עמד מול התקפות סייבר גם כן.

יש צורך לנקוט צעדים נוספים בהיבטי האבטחה וכדאי לוודאי שהמפתחים שמים דגש לכך.

צור אימות משתמשים במספר שכבות.

אם תוקפי סייבר יחליטו לתקוף אץ היישום שלך, אימות מבוסס סיסמאות לא יכול פשוט להגן עליו מהם. יהיה עליך להיות ברמת אימות רב שכבתית כדי לספק אבטחה חסינת תקלות.

כדאי לעשות אימות משתמשים באופן שלא רק על ידי הקשת סיסמא על ידי המשתמש.

דרך אחת לעשות זאת היא למשל על ידי שימוש במערכת הדורשת מהמשתמשים לספק את הקוד שנשלח אל הטלפון הנייד שלהם. כך שגם לאחר שהסיסמה תיפגע, הגישה תינתן רק כאשר הקוד שנשלח בנייד הוקלט.

המנע משליחת מידע בדרך לא מאובטחת.

עבור כמעט כל העסקים והארגונים, המידע שברשותם שווה ערך להון שלהם ולכן הם תמיד ירצו לספק את הרמה הגבוהה ביותר של אבטחה בכדי להגן על מידע זה.

ביישומים, האבטחה מובטחת על ידי הצפנה, אך למרבה הצער, 33% מחברות ה- IT אינן משתמשות בשיטות הצפנה כדי לספק אבטחה לאפליקציות שלהם. ארגונים צריכים לקחת את האבטחה של היישום מאוד ברצינות ולבקש מצוות הפיתוח ליישם את שיטת האבטחה הטובה ביותר כדי למנוע העברת נתונים לא בטוחה.

הגבל את הפגיעות של האחסון במטמון הנתונים.

האקרים יכולים לגשת בקלות לנתוני המטמון (Cache). כדי למנוע הפרות אבטחה שנגרמות על ידי נתוני מטמון, עליך לבקש מהמפתחים להגביל את גודל מטמון הנתונים ולמנוע פגיעויות הקשורות אליו. פתרון אחד טוב הוא להוסיף סיסמת גישה לאפליקציה. אפשרות אחרת היא שהאפליקציה תמחק את כל הנתונים המאוחסנים במטמון בכל פעם שהנייד של המשתמש מופעל מחדש.